SaSa Network

Together we amplify our voices. Sabah & Sarawak Superblog or simply, SASA. A syndicated network of blogs from Sabah and Sarawak, Malaysia. Because there are millions of blogs out there. We need SASA in order to be heard, and to be seen.
Sertai SASA untuk menjangkau lebih ramai pembaca blog anda.

SASA Welcomes YOU...

All Sabah and Sarawak bloggers regardless of your blogging preference, orientation and ideologies are the most welcome to join the ever expanding SASA Network. You see, SASA means SAbah & SArawak. Us, exactly.

Pertandingan Kucing...Lan Berambeh Sitok 2015

Read more

Lan Berambeh Sitok 2015...

Read more

Kemalangan awal pagi tadi Bintulu-tatau...

Read more

Rezeki Musim Banjir -Ikan Empurau dari Ulu Baram

Berat 16 kilo...sekilo rm600...








From: SaSa General FEED
Read more

Kurang Hajar! Kanak-kanak Dua Tahun Diajar Ibu Hisap Syabu





KUALA LUMPIR: Sebuah video memaparkan seorang kanak-kanak menghisap dadah dipercayai jenis syabu dimuat naik di laman Facebook oleh pemilik akaun, Mohd Khir.



Video yang berdurasi 15 saat itu menunjukkan kanak-kanak dipercayai berusia dua tahun itu disuruh menghisap dadah tersebut oleh dua individu.



Malah, mereka juga menyuruh kanak-kanak tersebut menghisap untuk kali yang kedua setelah batuk.



"Satu lagi kes berat…minta pihak yang berkenaan ambil kes ini…kes dadah.. apa punya ibu," luah Mohd Khir dalam status Facebooknya.



Dalam pada itu, pelbagai pihak turut mengkritik tindakan itu membahayakan nyawa dan memberikan kesan buruk kepada kanak-kanak tersebut. ( Baca sepenuhnya )
-UnReportedNews™®







From: SaSa General FEED
Read more

Syabas Team SMK Bandar Bintangor ,Johan Pertandingan Larian Berambeh 2015

Tahniah Dan Syabas kepada semua yang terlibat...

Pihak PDRM Meradong,Rela Meradong ,Guru Pengiring Dari SMK Bandar Bintangor serta Jawatankuasa Urusetia Program Berambeh Kita 2015...serta semua Penduduk Kampung Bintangor yang memberi sokongan kepada setiap program yang dianjurkan...Terbaik...









From: SaSa General FEED
Read more

Bantuan BR1M telah telah dimasukkan ke akaun bank penerima

Read more

Giliran Artis Wanita Ini Pula Dikecam!!!

fauziah gaos



Manusia ni tidak pernah berpuashati dengan apa yang insan lain lakukan. Pasti ada saja yang tidak kena, tidak betul. Itulah nasib artis wanita ini.



Sebelum ni gambar pelakon, Fizo Omar yang membantu mangsa banjir telah dikecam.. Puncanya adalah sesetengah pihak yang mengatakan tindakan Fizo mengambil gambar menolong mangsa banjir seperti nak menunjuk-nunjuk.. Selalunya ni kerja ‘keyboard warrior’ la..



Kerja nak menghentam dan mencari kesalahan orang je.. Perkara yang sama berlaku pada pelakon jelita, Fouziah Gous.. Fouziah dan suami telah terlibat aktif dalam misi bantuan mangsa banjir..



fauziah gaos



Tetapi, nak dijadikan cerita salah satu gambar Fouziah membantu mangsa banjir yang dimuatnaik dilaman Facebook milik media tempatan telah mendapat kritikan hebat..



fauziah gaos



Isu yang mereka ni timbulkan adalah isu tudung.. Teruk jugak Miss A tengok Fouziah kena hentam. hmm.. Kecian Fouziah, buat baik pun kena kutuk..



Dalam banyak-banyak komen orang duk kutuk tu.. Ada satu komen yang buat Miss A tergelak tau! Kelakar.. korang nak tahu tak, ada sorang kakak ni ingatkan gambar Fouziah tu ialah Man Kidal.. Serius kak ni memang kejam!haha..



Mesti sedih hati Fouziah bila dapat tahu.., dah la kena kutuk..Ni orang samakan dia dengan Man Kidal pulak.. Ni semua kamera 'trick' la.. hehe.. Macam sama ke? Miss A/UtaraNews.com





From: SaSa General FEED
Read more