SaSa Network

Together we amplify our voices. Sabah & Sarawak Superblog or simply, SASA. A syndicated network of blogs from Sabah and Sarawak, Malaysia. Because there are millions of blogs out there. We need SASA in order to be heard, and to be seen.
Sertai SASA untuk menjangkau lebih ramai pembaca blog anda.

SASA Welcomes YOU...

All Sabah and Sarawak bloggers regardless of your blogging preference, orientation and ideologies are the most welcome to join the ever expanding SASA Network. You see, SASA means SAbah & SArawak. Us, exactly.


Pembangkang Sarawak Sudah "Gegar" Dengan Adenan Satem?





Ketrampilan tegas, fokus dan perihatin yang dipamerkan oleh Ketua Menteri Datuk Patinggi Tan Sri Haji Adenan Satem pada siaran langsung "Rancangan Khas Bersama Ketua Menteri Sarawak" di RTM Auditorium P.Ramlee, Kuching semalam pastinya membuat pembangkang, khususnya di Sarawak tak lena tidur dek kerisauan.



Mana ke tidak, secara umumnya, Adenan telah secara bersantai menangkis segala tuduhan yang dilemparkan oleh pembangkang selama ini terhadap kerajaan negeri Sarawak.



Sedar tak sedar, sudah setahun beliau memegang jawatan sebagai Ketua Menteri dan dalam tempoh tersebut, banyak langkah-langkah siknifikan yang telah diambil beliau dalam usaha memperkasakan kerajaan disamping menarik keyakinan dan sokongan rakyat terhadap Barisan Nasional (BN) Sarawak.



Antara langkah-langkah Adenan yang memberi impak yang besar, khususnya bagi golongan kaum Cina di Sarawak adalah mengenepikan perbezaan politik atas dasar kemanusiaan apabila beliau mengumumkan bantuan sebanyak RM1 juta ringgit untuk merawat kanser yang dialami bekas Pengerusi DAP Sarawak (Mendiang) Wo Ho Leng.



Secara jujurnya, pada mulanya, ramai yang agak skeptikal akan tindakan beliau ini dan beranggapan ianya hanya membazirkan wang sahaja namun Adenan tetap dengan perinsipnya dan tindakannya menampakkan hasil apabila sedikit demi sedikit sokongan kaum Cina mula beralih kembali kepada kerajaan. (Baca sepenuhnya)



-UnReportedNews™®







From: SaSa General FEED

0 comments:

Post a Comment



 

kota kinabalu map

view of mount kinabalu

mount kinabalu

kota kinabalu sabah

kuching map

kuching city, sarawak

harbour view kuching

sunset at kuching