SaSa Network

Together we amplify our voices. Sabah & Sarawak Superblog or simply, SASA. A syndicated network of blogs from Sabah and Sarawak, Malaysia. Because there are millions of blogs out there. We need SASA in order to be heard, and to be seen.
Sertai SASA untuk menjangkau lebih ramai pembaca blog anda.

SASA Welcomes YOU...

All Sabah and Sarawak bloggers regardless of your blogging preference, orientation and ideologies are the most welcome to join the ever expanding SASA Network. You see, SASA means SAbah & SArawak. Us, exactly.


STAR Anjur Konvensyen Kebangsaan Di Kota Kinabalu Hari Ini



Parti Reformasi Negerfi (STAR) akan mengadakan konvensyen kebangsaan buat julung-julung kali nya di luar Sarawak apabila STAR Sabah menjadi tuan rumah Konvensyen nasional 2012 hari ini, 06 September 2012 bertempat di Kota Kinabalu, Sabah,demekian kata Guandee Kohoi selaku Pengerusi Penganjuran Konvensyen tersebut.

Menurut Guabdee, dalam Pilihanraya ke-13 Agung (GE-13) yang dijangka akan diadakan dalam tempoh 6 bulan akan datang, Sabah dan Sarawak dijangka menjadi penentu dalam menentukan siapa yang akan membentuk kerajaan persekutuan akan datang di Putrajaya.

  • Konvensyen ini akan memberikan yang platform utama dan peluang untuk pemimpin nasional STAR dari Sabah dan Sarawak untuk menyampaikan kepada pemimpin akar umbi Parti, betapa pentingnya peranan parti STAR selaku penentu dalam PRU13 di Sabah nanti.

  • Pemimpin akar umbi yang hadir akan mempunyai peluang sama dalam menyumbang idea-idea mereka car-cara menarik sokongan daripada pengundi disamping menguatkan lagi parti pada pilihan raya akan datang.

  • Konvensyen ini juga akan mempamirkankan bahawa parti STAR ada lah parti politik nasional. Dan dalam pada itu, akan menapiskan suara-suara sumbang yang sering memperkecilkan kemampuan parti STAR selama itu.

  • Justeru pehak-pehak yang tidak bertanggung jawab akan menghentikan sebaran palsu terhadap parti dan para pemimpinnya


Konvensyen ini akan memberikan ruang kepada rakyat Sabah dan Sarawak untuk bersatu dalam kepentingan bersama mereka di bawah sebuah parti dari Borneo berasaskan bawah STAR.

Dengan bersatu serta bersama-sama mengembelingkan tenaga dalam memperjuangkan Agenda Borneo yang dipolopori oleh STAR, rakyat di Sabah dan Sarawak juga akan mempunyai platform yang akan memulihkan hak-hak rakyat Sabah dan Sarawak sapertimana yang tercatit dalam Perjanjian Malaysia dan Mata 20 dan 18-Tempat masing-masing.

  • Dijangka Konvensyen ini akan menyaksikan kehadiran perwakilan terbesar iaitu lebih daripada 2,000 perwakilan dengan kira-kira 300 perwakilan dari Sarawak.

  • Menurut Guandee, Konvensyen ini akan dibuka secara rasmi oleh Presiden STAR, Dr Dripin Anak Sakoi, dengan ucapan akan disampaikan oleh Datuk Dr Jeffrey Kitingan, Pengerusi STAR Sabah.


Konvensyen ini juga dijangka akan dihadiri oleh pengasas STAR, Dr Patau Rubis, selain ahli-ahli Majlis Tertinggi serta pemimpin dari parti-parti tempatan saperti USNO Baru, SAPP dan SPF.

Manakala jemputan juga telah dipanjangkan kepada pihak Pakatan Rakyat di Sabah.

Sumber: Media STAR





via SaSaSuperBlog http://ajinbgagah.blogspot.com/2012/09/parti-star-anjur-konvensyen-kebangsaan.html

0 comments:

Post a Comment



 

kota kinabalu map

view of mount kinabalu

mount kinabalu

kota kinabalu sabah

kuching map

kuching city, sarawak

harbour view kuching

sunset at kuching