SaSa Network

Together we amplify our voices. Sabah & Sarawak Superblog or simply, SASA. A syndicated network of blogs from Sabah and Sarawak, Malaysia. Because there are millions of blogs out there. We need SASA in order to be heard, and to be seen.
Sertai SASA untuk menjangkau lebih ramai pembaca blog anda.

SASA Welcomes YOU...

All Sabah and Sarawak bloggers regardless of your blogging preference, orientation and ideologies are the most welcome to join the ever expanding SASA Network. You see, SASA means SAbah & SArawak. Us, exactly.


BENARKAH MALAYSIA DI INTIP AMERIKA SYARIKAT?


-AGENSI KESELAMATAN AMERIKA (NSA) DIDAKWA AKHBAR AUSTRALIA MENJALANI AKTIVITI PENGINTIPAN DI SELURUH DUNIA & MALAYSIA JUGA DILAPORKAN TIDAK TERLEPAS DARI DIRISIK & DINTIP! MEMANG PUN DAH DASAR NEGARA TU JENIS "PENYIBOK" & KUANG AJOR KAN? KEKEKE!!!-






Kedutaan Amerika di Kuala Lumpur telah dilaporkan menjadi salah satu kedutaan Amerika dipasang dengan kemudahan komunikasi di seluruh dunia perisikan.



Akhbar Australia Sydney Morning Herald ( SMH ) dan rakan penerbitannya Fairfax Media mendedahkan dalam laporan mereka bahawa peta rahsia juga menyenaraikan kedutaan Amerika di Jakarta, Bangkok, Phnom Penh dan juga Yangon turut juga di pasng alat peranti perisikan.



Peta yang bertarikh 13 Ogos 2010 yang diterbitkan dalam laman web majalah Jerman Spiegel pada mulanya tidak menunjukkan sebarang eralatan perisikan yang didakwa terletak di Australia, New Zealand, Britain, Jepun dan Singapura yang merupakan sekutu rapat AS.



Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Dr Haji Wan Junaidi Tuanku Jaafar dalam reaksinya memberi respon terhadap perkara berkenaan menyelar sekiranya itu adalah benar, Malaysia perlu membuat bantahan rasmi kepada kerajaan Amerika untuk tindakan nyata tidak beretika itu.



"Kita (Malaysia) selama ini, begitu tulus dalam hubungan dua hala kedua buah negara malah kita sering membantu mereka dalam agenda mereka namun jika semuanya (pemasangan alat perisikan) benar-benar dilaakukan, nampaknya tidak mengamalkan apa yang mereka sering laung-laungkan."



Nyata berang dengan kemungkinan berlakunya "pencerobohan privasi" ke atas mana-mana perbualan peribadi menerusi talipon, Junaidi menegaskan, "Mengintip secara individu juga tidak dapat diterima kerana ia adalah bertentangan dengan nilai privasi individu sepertimana yang telah "diajar" oleh barat selama ini."






-UnReportedNews™®







From: SaSa General FEED

0 comments:

Post a Comment



 

kota kinabalu map

view of mount kinabalu

mount kinabalu

kota kinabalu sabah

kuching map

kuching city, sarawak

harbour view kuching

sunset at kuching